’t Waaltje is weer een beetje schoner dankzij KV Lekko Doet!

’t Waaltje is weer een beetje schoner dankzij KV Lekko Doet!

Leek de aanhoudende sterke wind dit jaar spelbreker te worden, tóch waren er een paar bikkels die ondanks windkracht 5 met uitschieters naar 6, op zaterdag 16 maart, de wind trotseerden om plastic soep uit ’t Waaltje te vissen.

Een canadees als algemene afvalboot en 4 kajakkers hielpen mee óp het water én een groep van minstens nog 15 vrijwilligers liet zich niet wegwaaien en liet zich van hun beste kant zien, aan wal.
Zij raapten al wandelend, zwerfafval in de Wevershoek.

Gelukkig bleek de grootte van de container wat ambitieus, want dat betekent dat ons mooie Waaltje nóg niet hélemaal verworden is tot een vuilnisstort.
Desondanks was het resultaat van 2 uurtjes opruimen…….
zeker meer dan 20 vuilniszakken!! vol plastic, flessen en andere rommel, én een hoop troep dat niet eens ín een zak paste.

Ál de vrijwilligers die tijdens onze seizoensopeningstocht én deze editie van NL Doet!! hebben geholpen, werden na afloop natuurlijk uitgebreid bedankt en getrakteerd op heerlijke pannenkoeken gebakken door René en Gemma. Top gedaan allemaal!!

Opnieuw een uiterste zinvolle en bevredigende besteding van onze zaterdagmiddag.

Wij doen dit vast volgend jaar weer…..komt u ons dan ook met uw kajak/canadees helpen?
Wij vinden het gezellig als u komt. De pannenkoeken staan voor u klaar.
En alle (dieren)bewoners van het Waaltje? Zij zullen u dankbaar zijn.
Net als wij!!

[metaslider id=8144 cssclass=””]