Uit de oude doos

Uit de oude doos

Lekko in het verleden.

Anno 1986
Lekko is nog een zeer kleine jonge vereniging zonder eigen onderkomen. Vergaderingen werden in het clubhuis van een scoutinggroep uit Ridderkerk gehouden. De clubavonden waren bij de surfsteiger aan het Waaltje, de boten werden thuis of in een garagebox bewaard.
Het bestuur van Lekko had zijn oog laten vallen op een terrein bij het haventje van Barendrecht.
Volgens het bestemmingsplan moest er ruimte zijn voor drie verenigingen.
De zeeverkennersgroep, de Brandaen, had geen bezwaar, maar de toenmalige roei- en windsurfvereniging had wel bezwaren tegen de voorgenomen plannen van Lekko om zich op “hun” terrein te vestigen.

Uit het Jaarverslag Lekko 1986:

“ We zijn in 1986 gestart met 23 leden en nu per 01-01-1987 hebben we een ledenlijst met 35 namen. Er is afgelopen jaar heel wat gebeurd in de vereniging. We hebben een eigen vignet, het huishoudelijk reglement is voor zover mogelijk gemaakt en we hebben diverse activiteiten met elkaar ontplooid.

Niet alle tochten hebben evenveel mensen in de kano gezet, maar met de uitslag van de enquête kan de toercommissie nog beter de wensen en ideeën peilen.

Het bestuur heeft in 1986 contact gezocht met de roeivereniging om te proberen tot een vergelijk te komen. Ook hebben we met de gemeente Barendrecht contact opgenomen en hebben we inschrijving bij de sportstichting van de gemeente Barendrecht verzocht.

Het een en ander moet nog resulteren in een antwoord….”

Tot zover het jaarverslag.

Anno 2014, Lekko is nog steeds een jonge vereniging, maar in de afgelopen jaren is er toch heel veel gebeurd.

Fred