Wat is Suppen?

SUP staat voor Stand Up Paddling, oftewel staand op een supboard jezelf voortbewegen met een peddel.
Met de SUP kun je de wereld op een ontspannen manier vanaf het water ontdekken. Voor wie intensiever peddelt is suppen ook een complete workout!

Ontstaan Suppen

Suppen is een vorm van surfen die is ontstaan op de Hawaïaanse eilanden. Daar stonden surfleraren op hun surfboard met een peddel om zo bij hun leerlingen te kunnen blijven, instructies te kunnen geven en overzicht te houden.

Suppen bij Lekko

Je kunt prima in je eentje gaan suppen maar samen met anderen kan natuurlijk ook leuk zijn! Sinds kort wordt er ook gesupt vanuit Lekko. Onlangs hebben we bij Kanozee.nl 2 Lite Venture Tough Shell Touring SUP’s (hardboards) aangeschaft die gebruikt kunnen worden door onze leden. Deze wat sportievere maar toch gemakkelijk te peddelen boards zijn geschikt voor toeren op vlak water en kleine golven. Robuust uitgevoerd in polycarbonaat en geen gedoe met opblazen van je sup dus!

Start met Suppen

Wil je gaan suppen? We hebben een mooi introductieaanbodvoor je:
Voor € 75,- ben je lid tot eind 2022, inclusief 2 introductielessen en je kunt gebruik maken van de boards van de vereniging. Heb je zelf al een sup dan kun je een ligplaats in onze botenloods krijgen.
De eerst volgende introductieles voor leden staat gepland op donderdagavond 25 augustus om 19.00 uur. Aanmelden kun je hieronder.
Zie ook onze agenda voor andere mogelijkheden.

AanmeldenAgenda