Rondje Pampus

Rondje Pampus

Een week later dan gepland vertrokken we vroeg vanuit Lekko naar Muiderberg om het rondje Pampus te doen, aangezien er enkel groot water vaarders mee zijn gegaan werd de tocht uitgebreid met een bezoek aan Durgerdam.
Eenmaal onderweg konden we goed merken dat de zon haar werk deed en aangezien het alleen maar warmer zou worden besloten we op de heenweg Pampus enkel te passeren en Pampus te bezoeken op de terugweg. Richting Durgerdam kwamen we eerst het Vuurtoreneiland tegen met daarop Kustbatterij bij Durgerdam.

Het duurde even voordat we deze goed en wel konden zien. Het begrip vuurtoren wordt bij zeekajakkers toch met een iets ander beeld geassocieerd dan het vuurtorentje dat we hier aantroffen. Hierna was het slechts een klein stukje doorvaren naar Durgerdam waar we ook onze pauze hebben gehouden. Durgerdam blijft een bijzonder gezicht, zeker aangezien het bij de gemeente Amsterdam hoort.

Voormalig raadhuis en school ‘De Kapel’

Na een korte pauze weer terug richting Pampus. Op Pampus kwamen we nog kajakkers van vereniging Zeeburg tegen die ons weer informatie konden geven over een in de toekomst te varen tocht in deze regio. Daarna konden we ons onder het genot van een kop koffie en gebak vermakelijk verbazen over de taakverdeling onder al het aanwezige personeel. Een mop ‘hoeveel medewerkers heb je nodig om te bestellen en af te rekenen’ zou hier niet misstaan. Een hand was in ieder geval niet voldoende.

We ware niet de enige bezoekers van Pampus

Al met al kijken we terug op een mooie dag, iets te rustig water en was de enige smet op de dag het feit dat de slagroom bij Pampus op was.

Tags: , , , , ,